lørdag, marts 6

Landsbyvandreruten ved Vejle

Testede over 4 dage den nye og endnu uafmærkede LANDSBYVANDRERUTE også kaldet Kong Rans togt. 120 km på nord- og sydsiden af Vejle Ådal. Jeg delte turen i flere etaper, så det passede til mine øvrige gøremål. Jeg havde 2 hele og 2 halve vandredage.

Landsbyvanderuten

❤️ Meget varierende landskaber og krydret med historie, kultur og masser af natur.
👍 Mange logistikmuligheder. De 6 officielle etaper kan deles efter behag. Tog til/fra Vejle, Jelling og Give. Sydtrafiks busser og ruten krydser spor flere steder.
👍Meget tør tur. Perfekt til vintertur eller på regnsvejrsdage.
😃 Ruten er et mix af stier, skovveje, markveje, biveje og landeveje samt fortorv. 
☹️ Et pænt, men ikke overvældende udbud af overnatning- og indkøbsmuligheder.

Landsbyvandreruten kan deles som det passer til humør og evner.
6 dage á 20 km.
4 dage á 30 km.
3 dage á 40 km.

Jeg valgte 4 dage, så det passede til mine forpligtigelser.
Dagene var delt på 45 km + 23 km + 15 km + 37 km = 120 km.

Dag 1: Hede-etapen 25 km + Bronze-etapen 20 km.
Dag 2: Ådals-etapen 23 km.
Dag 3: Vikinge-etapen 15 km.
Dag 4: Hovedkær-etapen 18 km + Vandskels-etapen 19 km.

Landsbyvandreruten

Se mere om Landsbyvandreruten på https://kongran.vejle.dk

Med en smartsphone med GPS og 4G data, så fulgte jeg landsbyvandreruten som den var vist på hjemmesiden primo marts 2021.

vintergækker tidlig marts på landsbyvandreruten


Ingen kommentarer:

Send en kommentar